قرارداد همکاری کسب و کار با حسابدار

قرارداد همکاری کسب و کار با حسابدار

خرید و دانلود تومان 80000

به عنوان مدیر یک استارتاپ و یا شخصی که قصد دارید در یک استارتاپ مشغول به کار شوید، باید توجه داشته باشید که برای تمام همکاری های شغلی خود نیاز به عقد قرارداد دارید. در این قرارداد تمام شرایط توافق شده بین طرفین و جزئیات کار لحاظ می شود تا در صورت لزوم به راحتی بتوان به آن رجوع کرد. قرارداد بستن از بسیاری از مشکلات و اختلافاتی که ممکن است در آینده پیش آید جلوگیری می کند. در این مطلب سعی داریم در مورد لزوم انعقاد قرارداد همکاری حسابدار با استارتاپ به صورت خلاصه صحبت کنیم.

کادری با عکس پس زمینه دست شخصی در حال امضا کردن که روی آن جمله "دانلود از بانک قراردادهای آپلا" نوشته شده است.

قرارداد حسابداری

معمولا کسب و کارهای نوپا در ابتدای کار اقدام به استخدام حسابدار نمی کنند و اغلب کارهای مالی و حسابداری را خودشان انجام می دهند. اما با پیشرفت کار و بزرگ شدن کسب و کار و پیچیده شدن کارهای مربوط به حسابداری، نیاز به یک حسابدار امری غیر قابل چشم پوشی است. استارتاپ ها به دو صورت استخدام نیروی دائم و یا به صورت فریلنسر اقدام به همکاری با حسابدار می کنند. در هردو حالتی که گفته شد انعقاد قرارداد بین کسب و کار و حسابدار امری ضروری است. معمولا نداشتن قرارداد حسابداری در بین فریلنسرها رایج تر است.

تصویر یک قلم که روی یک کاغذ نوشته ای را می نویسد و روی آن جمله "آپلا مرجع خدمات حقوقی" نوشته شده است.

قرارداد حسابداری چیست؟

قرارداد حسابداری ، قراردادی است که مابین شخص حسابدار و یک کسب وکار برای انجام امور حسابداری و مالیاتی منعقد می شود. در این قرارداد معمولا مواردی از قبیل اطلاعات طرفین قرارداد، مدت قرارداد، میزان و شرایط پرداخت، مسئولیت ها و وظایف حسابدار، حل اختلاف و سایر موارد لازم است.

چرا نباید از نمونه قراردادهای رایگان موجود در اینترنت استفاده کنیم؟

با جستجوی ساده ای در صفحات اینترنت با وب سایت های زیادی رو به رو می شوید که فرم های قرارداد و توافق نامه هایی که برای کسب و کار شما نیاز است را به صورت رایگان دراختیار شما قرار می دهند. باید گفت که استفاده از این قراردادها حتی می تواند صدمات بیشتری نسبت به نداشتن قرارداد به شما وارد کند. در ادامه دلایل عدم استفاده از قراردادهای رایگان موجود در اینترنت را برای شما شرح خواهیم داد.

شما نمی دانید چه کسی قرارداد را تهیه کرده است.

هنگامی که قراردادی در گوگل پیدا می کنید به احتمال زیاد اطلاعاتی در مورد کسی که قرارداد را تنظیم کرده است ندارید. اینکه آیا نویسنده قرارداد، وکیل یا شخصی متخصص در حوزه کسب و کار شما است؟ آیا در نوشتن قراردادهای حقوقی مربوط به کسب و کار تجربه ای دارد؟ اگر اطلاعات حقوقی خاصی ندارید چطور می توانید اطمینان حاصل کنید که هر آنچه که نیاز دارید در قرارداد وجود دارد؟ در میان انبوه قراردادهای موجود چطور انتخاب می کنید که قرارداد مناسب شما کدام است؟

ممکن است قراردادی که انتخاب کرده اید برای حوزه ی کسب و کار شما تنظیم نشده باشد.

ممکن است درحوزه های مختلف کسب و کار قراردادهای مشترکی وجود داشته باشد. اما این امکان نیز وجود دارد که در حوزه مورد نظر شما مواردی وجود داشته باشد که از آن بی اطلاع بوده و قراردادی که انتخاب کرده اید در حوزه کاری شما بی استفاده و یا تمام موارد مورد نظرشما را پوشش نداده باشد. برای مثال در قرارداد حسابدار ذکر مواردی ضروری است که ممکن است در قراردادهای موجود رعایت نشده باشد.

شما در مورد حوزه قانونی مربوطه اطلاعی ندارید.

اغلب قراردادها شامل قسمت های بیان کننده موارد قانونی لازم هستند. قوانین براساس کشور، شهر و حتی نوع کسب و کار متفاوت است. ممکن است قرارداد که نوشته شده است برای حوزه قانونی شما مناسب نباشد. برای مثال ممکن است اختلافی که برای شما پیش آمده است از طریق داوری قابل حل باشد اما به دلیل ذکر نشدن در قرارداد مجبور به طی کردن فرایند دادگاه شوید.

شما نمی دانید چه زمانی این قرارداد تنظیم شده است.

کسب وکارها و قوانین مربوط به آنها دائما در حال تغییر هستند. برای مثال شخص حسابدار امروز با مواردی روبرو است که ممکن است چند سال گذشته وجود نداشتند. شما باید از قراردادهای حسابداری ای استفاده کنید که به روز باشند و متناسب با زبان و شرایط حال حاضر تنظیم شده باشد.

شما نمی دانید که قرارداد چه می گوید!

شاید تعجب کرده باشید. قطعا هر کسی می تواند قرارداد را بخواند اما مشکل در زبانی است که استفاده شده است. اغلب قراردادها پر از اصطلاحات خاص حقوقی و مربوط به اجرای احکام است. در زبان حقوق حتی کوچکترین تغییر در کلمات می توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند.

تصویری که در یک گوشه آن قلم و گوشه دیگر آن ماشین حساب قرار گرفته و روی آن جمله "آپلا مرجع خدمات حقوقی" نوشته شده است.

چرا از قرارداد حسابداری آپلا استفاده کنیم؟

  • قرارداد حسابداری آپلا توسط افراد متخصص حقوقی و باتجربه در زمینه کسب و کارهای نوپا تنظیم شده است.
  • قرارداد حسابداری آپلا امکان سفارشی شدن به صورت شخصی را دارد.
  • قرارداد حسابداری آپلا دارای پشتیبانی پس ازفروش رایگان به مدت یک هفته پس از خرید قرارداد است. در این یک هفته امکان هرگونه تغییر در قرارداد وجود دارد.
  • هزینه قراردادهای آپلا مناسب و به صرفه است.

در این قرارداد سه پيوست وجود دارد. مطابق پیوست اول، می بایست نام و مشخصات افرادی که می توانند بر قرارداد نظارت داشته باشند و عضو کسب و کار ذکر شده در قرارداد هستند ذکر شود. هدف تدوین این پیوست آن است که دیگر افراد شاغل در کسب و کار بتوانند بر محتوای قرارداد نظارت داشته باشند.در پيوست دوم شرح وظايف حسابدار آمده است كه حسب مورد قابل تغيير است. همچنين مطابق پيوست سوم حسابدار موظف است در مواعد معين نسبت به ارائه ي گزارش هاي كاري خود اقدام كند.

کادری با عکس پس زمینه ماشین حساب که روی آن جمله "دانلود قرارداد حسابداری" نوشته شده است.

شما در هر زمان می توانید قرارداد حسابدار و سایر قراردادهای مربوط به کسب و کار را که به صورت کاملا تخصصی تدوین شده اند از آپلا دریافت کرده و از پشتیبانی های بعدی نیز استفاده کنید. علاوه بر این شما می توانید پس از دریافت مشاوره ، قرارداد مورنظر خود را به صورت کاملا سفارشی و طبق خواسته های خود از آپلا دریافت کنید.

کادری با پس زمینه آبی که روی آن جمله "برای تنظیم قرارداد اختصاصی خودتون همین الان کلیک کنید" نوشته شده است.